Június 10-én a pozsonyi vár patinás Téli Lovardája ismét a közép-európai gazdasági gondolkodás egyik kiemelkedő színterévé vált, amikor negyedik alkalommal megrendezésre került a Visegrad 4 Business Konferencia. A rendezvény célja az volt, hogy fórumot biztosítson a V4 országok – Magyarország, Szlovákia, Lengyelország és Csehország – gazdasági és vállalkozói ökoszisztémáinak párbeszédéhez, és elősegítse a térségen belüli együttműködés elmélyítését olyan stratégiai területeken, mint a versenyképesség, az innováció és az exportorientált növekedés.
Az eseményen több mint 400 döntéshozó, cégvezető és gazdasági szakember vett részt, akik számos szekcióban vitatták meg a régiót érintő kihívásokat és lehetőségeket. A nap folyamán öt tematikus panelbeszélgetésre került sor, amelyek nemcsak a globális gazdasági trendekre reflektáltak, hanem konkrét példákon keresztül mutatták be a régió fejlődési irányait is. Külön öröm és megtiszteltetés volt, hogy a magyar üzleti szféra kiemelkedő szereplői is képviseltették magukat, értékes tudásukkal és tapasztalataikkal gazdagítva a közös gondolkodást.
Az Egyesült Államok és a Visegrádi Négyek közötti gazdasági együttműködés kihívásairól és lehetőségeiről Livia Judith Szabo, az USA-ban élő, de magyar gyökerekkel rendelkező globális üzleti és innovációs stratéga beszélt. Számos nemzetközi fórum – többek között a Google New York-i és San Francisco-i vezetői eseményeinek – állandó résztvevőjeként, Livia különleges rálátással rendelkezik a transzatlanti kereskedelem és a startup ökoszisztémák összekapcsolásának lehetőségeire, melyeket most a V4 régió kontextusában is bemutatott.
Az autóipar aktuális dilemmáit és a szektor jövőjét érintő panelbeszélgetés egyik meghívott szakértője Ésik Róbert volt, aki több évtizedes tapasztalatát osztotta meg a helyszínstratégiák és beruházási ösztönzők világából. Korábban a HIPA elnökeként több ezer beruházás lebonyolításában vett részt, jelenleg pedig az EY globális tanácsadójaként segíti ügyfeleit a nemzetközi piacra lépésben és a stratégiai telephelyválasztásban.
Az Európai Unió versenyképességének újragondolása köré szervezett beszélgetésen Fazekas Bálint, az Euronics második generációs ügyvezetője mutatta be, hogyan lehet egy hazai tulajdonú vállalatból innovatív és regionálisan is meghatározó piaci szereplőt építeni. A Forbes 30 Under 30 listáján is szereplő vezető az e-kereskedelem és az ügyfélélmény radikális újragondolásával, valamint a technológiai fejlesztések beemelésével vezette sikerre a márkát.
A feltörekvő piacokon rejlő lehetőségekről és a V4 országok globális szerepéről szóló panelbeszélgetés során Gellért Balázs, a Naturtex ügyvezetője és társtulajdonosa arról beszélt, milyen kihívások és sikerek övezik egy tradicionális magyar családi vállalkozás nemzetközi növekedését. A világ több mint 40 országába exportáló Naturtex példája jól mutatja, hogy a regionális értékek és a globális jelenlét nem zárják ki, hanem sokkal inkább erősítik egymást.
A konferencia társszervezői a Rada slovenských exportérov, Asociace exportérů, Forum Ekonomiczne / Economic Forum, a Visegrádi Alap, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és több régiós nagyvállalat támogatásával. A rendezvény célja egy olyan hosszú távon fenntartható és együttműködésen alapuló V4 gazdasági tér megteremtése, amely képes érdemben hozzájárulni az európai és globális versenyképesség megújításához.
További információ és regisztráció: www.visegrad4business.eu
Legutóbbi hozzászólások