“Tartozni valahova érték, a legjobbakhoz tartozni érdem, az élbolyban maradni eredmény.”

Gazdasági verseny, felgyorsult technológiai fejlődés és információs dömping jellemzi üzleti és magánéletünket egyaránt. Ebben a felfokozott zajban vállalkozóként olyan kérdésekkel küzdünk nap nap után, mint a Hogyan tegyek szert versenyelőnyre, tartsam meg, fejlesszem a piacaim, növekedjek, vagy exportáljak? Az egészen biztos, hogy a minőség és a szakértelem iránti elköteleződés mellett szükség van valami pluszra: rugalmasságra és nagyfokú nyitottságra a változások, és a környezetünket alakító új dolgok iránt. Felmerülhet az a kérdés, hogy hol tesznek szert ma hasznos információra, válaszokra vagy éppen motivációra a jól prosperáló magyar cégek?

Az elmúlt években elért eredményeiket tekintve elmondható, hogy a magyar gazdaság egyik hajtómotorja az a több mint, száz vállalkozásból álló csoport, akik a Magyarok a Piacon Klubot alkotják.

Az értékállóságot és versenyképességet zászlajára tűző közösség hat évvel ezelőtt alakult azzal a célkitűzéssel, hogy megteremti a magyar vállalkozói középréteg magját, és közvetítő szerepet vállal a kiemelkedő teljesítményt felmutatni képes vállalkozók és a mindenkori intézményrendszer felelős döntéshozói között. Az eredeti vállalást már rég teljesítette az egyesület, ugyanakkor a gazdaságfejlesztési aktualitásokat rendszeresen tárgyaló klubprogramok felélesztették az összetartás igényét, azt az igényt, hogy az eredményes magyar cégek egymás érdekeit képviselve dolgozzanak együtt. Nem véletlen, hogy a sokszorosan elismert, érdemes magyar cégek vezetői keresik a találkozási lehetőséget a magukhoz hasonlókkal.

Essősy_Zsombor_1

A Klub elnöke, Essősy Zsombor (vezérigazgató, MAPI Zrt.) szerint stratégiát mindenki tud készíteni, azt végrehajtani azonban már csak kevesen képesek. Elmondása szerint a mai kor vállalkozóinál kiemelten fontos a bátorság, a cselekvés képessége a fenntartható és fejleszthető működés jegyében.
Az sem lehet véletlen tehát, hogy a gazdasági lehetőségek elemzése és a tapasztalatcsere során megszerzett információk és az új emberi kapcsolatok motivációval és lendülettel töltik fel a Magyarok a Piacon Klub válogatott partnereit.

Az egyesület vezetősége tudja, az idő az egyik legdrágább „tulajdonunk”, éppen ezért a klubélet szervezése során kiemelt hangsúlyt fektetnek arra, hogy megbecsüljék a családjainkat is foglalkoztató cégtulajdonosok idejét. Egytől egyig érdemes programmal inspirálják a társaság tagjait, legyen szó a technológiai innovációk versenyelőnyt eredményező integrálásáról szóló műhelymunkáról (Budapest, 2016. május 19.), vagy a minőségi magyar termékeket támogató nemzetközi szintű márkaépítésről (Lábatlan, 2016. június 9.).

Forrás: Magyar Gyáripar, LVI. évfolyam, 2016. 4. szám
X