„A beszélgetés fókuszában a Nemzeti Innovációs Hivatal szerepe, kapcsolata a vállalkozásokkal, a K+F+I lehetőségek, a felsőoktatás és a vállalkozások összefüggései, valamint az innováció marketing a magyar vállalkozásoknál állt. „ A klubdélután beszélgető partnerei között szerepeltek az intézmény-, és oktatási rendszer, valamint a start-up világ képviselői.
Magyarok a Piacon Klub tagok
Fotó: Molnár Adél Bernadett
Essősy Zsombor elnök úr köszöntőjét követően a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH) főosztályvezetője, Pintér Mihály számolt be a Hivatal törekvéseiről. Cél az átlátható, egyszerű működés. Az elhangzottakból kiderült, hogy a NIH közreműködésével a valóban innovatív ötletek mögé a statisztika szerint rövid időn belül befektető is kerül. Jó példaként került megemlítésre a Pionners Fesztivál idei díjazottja, a Drone projekt. Szó esett az innovációs újdonság elavulási nehézségeiről is.
Főosztályvezető úr felvezetőjében kitért az épülőben lévő innovációs piactérre. A fejlesztés célja, hogy irányított módon segítse a megcélzott 1000 innovatív cég partnerkeresését. Szintén az elképzelések között szerepel a Hivatal GDP arányos részesedésének növelése.
Az S3 stratégiával, valamint az innovációs forrásokkal kapcsolatban a kérdésekre dr. Peredy Zoltán válaszolt a NIH képviseletében.
A folytatásban Dr. Piskóti István (Miskolci Egyetem, Marketing Intézet, intézetigazgató) 3 kérdéscsoportra koncentrált, az innováció marketingre (=marketing innováció), a termék innovációra, valamint a marketingre. Piskóti úr szerint a versenyképesség kulcsa a 4 típusú innováció (2 féle gazdasági, technológiai és marketing innováció) egy idejű alkalmazása. Sikertényezőként került megemlítésre az együttműködések jelentősége. Kutatások bizonyítják, miszerint a hálózati korrelációk szoros összefüggésben vannak az innováció sikerességével. Sokkal inkább témaindító, mintsem záró gondolatként került fókuszba a laterális marketing (A hogyan lehet a meglévő termékeinket tovább fejleszteni kérdésekre keresi a választ.) „tikos fegyver” mivolta, ahogy a marketing piacteremtő képességének motivációja.
A témaindítót Szántó Péter, a SPRINGTAB alapítójának gondolatai zárták. A start-uper szerint nem egyenlősségre, sokkal inkább innovációs igazságosságra van szükség. Munkájában figyelmet fordít az egymás közötti kapcsolatok jelentőségére, az élmény megteremtésére. Véleménye szerint a márka és a fogyasztó közötti kapcsolat megváltozott, a jelen és a jövő fogyasztójának elvárása a személyre szabott, „automatikus” ügyfélkezelés.
A számos kérdést feltáró szakmai felvezetőket kötetlen beszélgetés, névjegykártyacsere követte.
Várszegi Erika, cégvezető (Fertilia Kft.), Ács Balázs, ügyvezető igazgató (MASTERPLAST Kft.), Keresztes András, ügyvezető igazgató (MIK), Pintér Mihály, főosztályvezető (NIH)
Fotó: Molnár Adél Bernadett
Legutóbbi hozzászólások