(Tahitótfalu, 2014. november 7.)

Az elkövetkezendő – az ország vezetése és az EU által is támogatott – időszak fő jelszava a Magyarországnak kitörési lehetőséget jelentő innováció. A „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. a maga részéről úgy járul ehhez hozzá, hogy védjegyhasználóit kapcsolatfelvételre, beszélgetésre, gondolat- és ötletmegosztásra ösztönzi. Az eddigi konferenciák elsősorban az aktuális szakmai információk közvetítésére koncentráltak, ezúttal, egyfajta innovációként, kötetlen hangvételű partnertalálkozó megszervezésére került sor.

A szórakoztató csapatjátékokat is tartalmazó esemény a magyar disznóvágás hagyományaira épült. A megújuló partnertalálkozó elsődleges célja volt, hogy a vendégek maximálisan jól érezzék magukat, mindeközben hasznos üzleti kapcsolatok születhessenek. A védjegyhasználat szektorsemleges, tehát nemcsak élelmiszerek, hanem szolgáltatások és non-food termékek is viselik a logókat. A program eredményes választásnak bizonyult, ágazattól függetlenül, valamennyi szektort képviselőjét a rendezvényen való megjelenésre ösztönözte.

A rövid szakmai program során Kecskeméti Attila, a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetője, megtartotta évértékelő beszédét. Elhangzott, hogy a 2014-es év ígéretes indulását – a nyári időszakra jellemző – stagnálás követte, melyet elsősorban az élelmiszergyártó cégeket érintő 1169/2011/EU rendeletnek köszönhető bizonytalanságoknak tulajdonítanak. Miután szeptemberre a rendelet egyes részei tisztázódtak, a non-food pályázatok mellett, októbertől ismét jelentős számban érkeztek élelmiszer termékekre vonatkozó nevezések is. Mostanra csaknem 140 védjegyhasználó 3200 terméke viseli a védjegyek valamelyikét. A tervektől jelenleg elmaradó számok az erősödő tendenciák fényében bizakodásra adnak okot, ahogy a cég megerősödését hivatott támogatni a szakmailag elismert Gyaraky Zoltán, mint vállalati kapcsolatokért felelős vezető szeptemberi csatlakozása a társasághoz. Az új vezető feladatai közé tartozik a még hezitáló élelmiszeres cégek Magyar Termék csoporthoz történő csatlakozásra ösztönzése. Az ügyvezető kiemelte, hogy a növekvő vásárlóerő által generált többletköltést minél nagyobb hányadban az itthon előállított termékek irányába kell terelni, melyhez a teljes ellátási lánc valamennyi szereplőjének együttműködése szükséges. Véleménye szerint ez a záloga a fenntartható gazdasági fejlődésnek.
A szakmai rész második felében a Nébih képviselője tartott tájékoztatást – tekintettel arra, hogy a védjegyhasználók ¾-e élelmiszeripari cég – főleg a 1169/2011/EU rendelettel kapcsolatos aktualitásokról, kitérve a védjegyhasználat miatt szükségessé váló módosításokra.

A nap hátralévő részében a szórakozásé volt a főszerep: a kolbásztöltő, valamint kenyérsütő versenyek után puszta olimpia játékok keretében mérték össze tudásukat a csapatok, érdekes csikósbemutatón vehettek részt a vendégek, majd Csézy gondoskodott a jó hangulatról. Svédasztalos disznótoros ebéd zárta a mulatságot, ahol már a saját készítésű kolbászokat és kenyereket is megkóstolhatták a résztvevők. A legízesebb kolbász készítőjét Magyarország tortájával díjazták.

X