A Magyarok a Piacon Klub kezdeményezésére létrejött gazdaságfejlesztési kerekasztal célja megszólítani azokat a gazdasági szereplőket, akik tevékenységükkel, jelenlegi és tervezett fejlesztéseikkel hatással lehetnek a megye gazdaságára, és akikre partnerként tekinthetnek a közigazgatás képviselői, a területfejlesztésben érintett intézmények, szervezetek.
Szűcs Lajos, a házigazda Pest Megyei Önkormányzat elnöke rámutatott, hogy „most, a tervezési időszakban van arra szükség, hogy az ötletekből program szülessen”. Pest megye célja, hogy vállalkozókat helyzetbe hozza, segítse. Ezért hasznos egy ilyen beszélgetés, mert itt lehet közvetíteni az igényeket a tervekhez; különösen akkor, ha a megrendezett fórum nem csak egy állomás, hanem a folyamatos együttműködés kezdete.
Esőssy Zsombor, a Magyarok a Piacon Klub elnöke elmondta, hogy minden megyében megszervezik ezt a fórumot, mert hiszik, hogy a vállalkozóknak, az önkormányzatoknak és a civileknek közösen kell kialakítani a terveiket, céljaikat a következő 7 éves ciklusra. Különös tekintettel a Magyarok a Piacon Klub kiemelt célkitűzésére, hogy aktív szerepvállalással elősegítse egy olyan erős, középvállalkozói réteget megerősödését, amelyek a hazai gazdaság gerincét jelentheti a jövőben.
A kerekasztal biztosította a lehetőséget, hogy a megjelent vállalkozások a jelenlegi pályázati rendszer tapasztalatai alapján javaslatot tegyenek a következő tervezési időszak prioritásaira, a célokat és lebonyolítást érintő változtatásokra – elősegítve, katalizálva a majdani integrált projektek kialakítását. A Közép-magyarországi Régió szerepét illetően elhangzott, hogy a térségbeli növekedés, illetve beruházások növekedése nélkül a magyar gazdaság egésze sem képes a növekedésre. A gazdasági növekedéssel és munkahelyteremtéssel kapcsolatban a felek egyetértettek abban, hogy a minőség, az exportképesség és a környezettudatosság, valamint a hatékonyság erősítése, és a folyamatos technológiai fejlesztés hiányában a munkahely-teremtési programok sem érhetnek célt. Jelentős változásokra van szükség, az innováció nagyobb támogatása mellett a marketing és kommunikáció, vezetési ismeretek, minősítési rendszerek tekintetében is.
Legutóbbi hozzászólások